Moje zájmy, koníčky a jorkšírka Barunka

A co je vlastně normální?

11. května 2017 v 16:57 |  Tak jde život
Uvažovala jsem nad tímto tématem a vážně se musím ptát, co je vlastně normální? Nevím, možná to nevím nejen já, a i proto je velmi těžké posoudit nějakou hranici. Možná je normální to, co platí pro většinu lidí nebo určitou společnost, ale ani to nemusí být tak docela pravda.
Rozdíly v chování, v životním stylu, bydlení a třeba i ve stravování jsou určitě jiné v Evropě než v Asii nebo u domorodých kmenů žijících v pralese.
Budu brát na zřetel pouze naši kotlinu a i tady je naprosto jasné, že věci, které byly dříve normální, jsou pro dnešní generaci mnohdy nepochopitelné a nad některými věcmi jen nevěřícně kroutí hlavou. Vše je dáno dobou, pokrokem, technickými možnostmi, vývojem ve všech směrech.
Kdo vlastně určuje míru normálnosti, co je a co už normální není? Člověk se mění, vyvíjí, jeho život se neustále zrychluje, mnohdy na úkor kvality života samotného. Přesto si myslím, že ohledy na své okolí, na své blízké, na starší a nemocné a na bezbranná zvířata by člověk v sobě měl mít, ať už žije kdekoli. To by mělo být to normální, jasné, dané.
Co ale říct na to, když veterinární lékař pašuje 40 zubožených štěňat v kufru svého auta do jiného státu za účelem obohacení? Člověk, který má zvířatům pomáhat a u kterého se empatie a láska k nim, tak nějak předpokládá. Tohle určitě normální není, já bych mu ale docela n o r m á l n ě usekla ruce. A klidně obě.

 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Nikola • newin.blog.cz Nikola • newin.blog.cz | Web | 11. května 2017 v 17:10 | Reagovat

Myslím si, že posledním odstavcem jsi to vystihla uplně nejlépe. Ano tohle není normální, aby jsi mohla věřit lidem v dnešní době tak to chce vlastně kuráž.

2 Intuice Intuice | E-mail | Web | 11. května 2017 v 17:51 | Reagovat

Normální je všechno. Každý je jedinečný. S tím, že nebude nikomu ubližovat.

3 Růža Růža | E-mail | 11. května 2017 v 18:38 | Reagovat

Dnes jsem četla zajímavý rozhovor ve Vlastě s dokumentaristkou, spisovatelkou a scénáristkou Šárkou Maixnerovou. A tam se zmiňuje o rozdílech v životě u nás a tím, jak žijí uprchlíci ve své rodné zemi. Co je pro nás normální, je pro ně třeba těžko přijatelné. Možná si její dokument "Ztracení v Česku", sledovala. Kromě jiných příběhů tady sledovala i život rodiny Kurdů, která u nás začínala nový život.
K závěru tvého článku můžu jen říct, že je to velmi smutné a určitě to není normální. Takový člověk by měl být tvrdě potrestán.

4 Eliss Eliss | Web | 11. května 2017 v 18:54 | Reagovat

Normální je neporušovat zákony a snažit se být dobrý člověk...

5 Rock-Lee13 Rock-Lee13 | E-mail | Web | 11. května 2017 v 19:27 | Reagovat

Perfektní článek! Ten prostě nemá chybu. Poslední odstavec byl dost úderný.

Jinak, co se týče tématu, tak normální je podle mě ten, kdo neporušuje zákony a respektuje alespoň základní etické normy společnosti, ve které žije.

6 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 11. května 2017 v 19:28 | Reagovat

[1]: V dnešním světě je to tak trochu o tvrdých loktech, ale to přece nevylučuje empatii ;-)

[2]: Každý je svůj, ale ne každý je pro ostatní přijatelný. Přitom by stačilo docela málo, neničit, neubližovat, tolerovat :-)

7 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 11. května 2017 v 19:32 | Reagovat

[3]: Určitě se nedá srovnávat život rozdílný jak v náboženství, tak v podmínkách žití a vlastního bytí. Co je normální jinde, pro nás může být naprosto nepřijatelné a opačně. Ale stejně jsem přesvědčená, že slušnost a tolerance by změnila a pomohla mnoha věcem :-)

8 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 11. května 2017 v 19:35 | Reagovat

[4]: Také si to myslím, dodržovat zákony, tam, kde žiju a pracuju, ale všechno není jenom o zákonech :-)

[5]: Přesně tak, etické normy společnosti ve které žiju nebo žít chci. Ale jednoduchý problém to fakt není ;-)

9 D D | Web | 11. května 2017 v 20:52 | Reagovat

Podobně jsme k tématu kdysi přistupovali na škole, když jsme jako třída odpovídali na otázku normálnosti. :-) Pro mě je normální snažit se žít šťastný život a nenarušovat životy ostatních.

10 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 11. května 2017 v 21:04 | Reagovat

[9]: Já ti přeju, aby se ti takový život podařil :-)

11 daniela daniela | E-mail | Web | 11. května 2017 v 22:12 | Reagovat

Dobrá téma, ale ťažká odpoveď!
Ja si myslím, že už pomaly nič nebude normálne, lebo ak žiješ podľa platných zákonov, vychádzaš na psí tridsiatok :-(((
A naši (ľudský) lekári sa tiež správajú k svojim pacientom, povedala by som - nenormálne, aspoň ten môj :-(((

12 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 12. května 2017 v 9:45 | Reagovat

[11]: Danielko, na tuto otázku neznám odpověď a neznají ji mnozí z nás. Svět se mění, ale i lidské vztahy se mění někdy k horšímu ;-) Musíme to brát tak, že tak to prostě je, jestli se nám to líbí nebo ne :-(

13 Libby Libby | E-mail | Web | 12. května 2017 v 10:34 | Reagovat

Tomu pánovi, rádoby veterináři,  bych usekla nejenom ty ruce, aby se už takoví lidé nemnožili :-(

14 Jarka Jarka | Web | 12. května 2017 v 10:55 | Reagovat

Normy chování se posunují a často to není posun k lepšímu. Měli by jsme se asi nechat navzájem žít a chovat se podle starého známého - jak chceš aby se chovali lidé k tobě, tak ty se chovej k nim...

15 Ježurka Ježurka | Web | 12. května 2017 v 13:19 | Reagovat

Pravda, toto je hodně diskutabilní téma. Jako základ bych dala to, aby byli lidé "normální" sami k sobě, neubližovali jiným a pomáhali. To by bylo fajn.

16 beallara beallara | Web | 12. května 2017 v 20:34 | Reagovat

Pseudoveterinář rovná se dobytek první třídy :-!

17 Janinka Janinka | E-mail | Web | 12. května 2017 v 21:19 | Reagovat

Je to k pláči, na druhou stranu nic výjimečného. Třeba když jdeš k lékaři, předpokládáš nějakou odbornost a místo toho se často dočkáš ponižování. V dnešní době je to asi normální, i když mě to tak nepřijde, lidstvo by zasloužilo lekci, nějaký restart, aby se vzpamatovalo.

18 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | 13. května 2017 v 16:09 | Reagovat

A já bych se k tobě připojila, a usekla bych ten zbytek.

19 slunecnyden slunecnyden | Web | 13. května 2017 v 19:28 | Reagovat

Máš pravdu, v jiných kulturách je normální něco jiného... Souhlasím s tím, že normální by mělo být to, co píšeš - ohled na druhé.

20 Zdenka Zdenka | Web | 13. května 2017 v 21:59 | Reagovat

Tak o tom veterináři, to jsem taky náhodou viděla :-(  :-( a je to strašné....No pojem normální....to je vážně těžké téma....

21 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 14. května 2017 v 12:57 | Reagovat

Nebudeš na to sekání ruk sama. Jdu do toho s tebou... ;-)  :-D

22 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 14. května 2017 v 15:36 | Reagovat

[13]: Já to fakt nějak nejsem schopná pochopit ;-)

[14]: Je to staré rčení, ale pořád pravdivé, jen by si to lidé měli uvědomit :-)

[15]: Vzájemná tolerance a ochota pomáhat, to už je skoro vzácnost, bohužel ;-)

23 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 14. května 2017 v 15:40 | Reagovat

[16]: Simčo, je to tak, na to se nedá nic jiného říct :-(

[17]: Je to dost děsivé, zvláště u lidí, u kterých by člověk empatie očekával ;-)

[18]: Tady bych se fakt nerozpakovala ;-)

24 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 14. května 2017 v 15:42 | Reagovat

[19]: Mělo by, ale skutek nějak utekl ;-)

[20]: Téma to těžké je, ale základní věci, by snad tak těžké být nemusely ;-)

[21]: Až ho najdu, zavolám :D

25 Cecílie Cecílie | Web | 17. května 2017 v 9:24 | Reagovat

Dřív se sekaly za krádež ruce, ale stejně lidi kradli. Je to o svědomí, dnes si lidé myslí, že je vše dovoleno a to je chyba. Normální je pravidla dodržovat a ne porušovat.

26 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 17. května 2017 v 16:19 | Reagovat

[25]: Lidé většinou zkouší, kam až mohou, tak jako malé dítě. A u nás mohou docela dost, čím větší průšvihy a zlodějny, tím větší tolerance vůči nim. Zlodějny za miliony se neřeší nebo řeší tak nějak laxně, ale zkus v sámošce ukrást kilo mouky ;-)  :-(

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama