Moje zájmy, koníčky a jorkšírka Barunka

Quo vadis ?

12. března 2017 v 16:34 |  Tak jde život
Kam kráčíme a kam jako společnost směřujeme? To bych také docela ráda věděla. Moc velké iluze si nedělám, rozhodně to ale nebude ten příslovečný Ráj.
Vidím kolem sebe lidi naštvané a nespokojené, závist, zloba, hulvátství a neochota pomoci druhým, to je to, oč tu právě běží. Na ulicí potkávám spíš lidi zamračené, těch kteří se usmívají je pořád nějak méně. Třeba se na tom podepsala dlouhá zima a zároveň se sluníčkem přijde i lepší nálada, spokojenost a radost ze života. Přála bych si to.
Ani já nejsem žádná Matka Tereza, také mě lidi dokáží občas pěkně naštvat. Můj muž říká, že spolehlivě startuju hned na první našlápnutí, ale to jen doma a také už to není to, co to bývalo. Asi mi dochází dech nebo, že bych se konečně na stará kolena uklidnila?
Co mě ale opravdu dokáže vytočit je příšerná brutalita lidí vůči zvířatům, která se tomu nedokáží bránit. Během celkem krátké doby jsem zaznamenala tolik příběhů týrání a krutosti, že tomu ani uvěřit nemůžu.
U radiátoru přivázaný pes, jehož páníček odjel na tři týdny! ! ! na dovolenou a prostě na něho zapomněl.
U popelnice provazem svázaná kočka, štěňata i koťata v pytli nebo kufru pohozená u silnice, pejsek záměrně politý kyselinou, zbídačení a hladoví koně, příšerné podmínky pejsků tzv. chovatelů v množírnách.
A včerejší případ ze zoologické zahrady v Jihlavě, kde smradi (jinak to říct nejde) ve věku 5,6 a 8 let utloukli a ukamenovali pelikána. Kde byli jejich rodiče? Kde se bere brutalita u takhle malých dětí?
Je mi z toho smutno, ale pořád ještě věřím, že jsou to případy ojedinělé, přesto neomluvitelné, ať už jsou za tím děti nebo dospělí.
V takovém světe žít nechci, chci kolem sebe cítit radost, klid, spokojenost, toleranci a pohodu, úctu ke stáří a respekt vůči autoritám. Nebo chci vážně tak moc?



 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | 12. března 2017 v 16:43 | Reagovat

Evi napsala jsi to  hezky, já ti za ten článek moc děkuju. Mám slabší povahu, nedívám se kvůli tomu na zprávy, takže o některých případech co tady píšeš jsem ani nevěděla, ale to s těmi malými usmrkanci, co zabili pelikána a druhého domlátili tak, že se snad neví jestli přežije mě tak zasáhlo, že jsem kvůli tomu ani nemohla usnout.

Já bych věděla, kam spějeme, kam kráčíme, ale nechci být tady u tebe sprostá.

Ještě jednou děkuju. :-)

2 Růža Růža | E-mail | 12. března 2017 v 16:44 | Reagovat

Evi, musím s tebou souhlasit. Vztahy mezi lidmi se nějak horší, viděla jsem to, když jsem ještě chodila do práce. Doba je samý stres a byl to jeden z důvodů proč jsem šla do předčasného důchodu. Neúcta ke starším to je také bolavé téma, mladí, kteří se nepěkně ke starším chovají, si neuvědomují, že jednou budou na jejich místě. Když tak vychovají své děti, tak se jednou setkají s neúctou k sobě. A hrubé chování ke zvířátkům je další, co mě štve. :-? Případ z naší zoo je otřesný.
Musíme jen doufat, že se většina lidí chová slušně.

3 beallara beallara | Web | 12. března 2017 v 16:59 | Reagovat

Tolik bolesti kolem sebe máme, zbídačená zvířata, která poslední dobou okupují televize a internet, pro mě je to měřítko společnosti...stejně jako k lidem, tak ke zvířatům, nevidím v tom rozdílu.
Když jsem viděla fotky z množíren v Polsku, tekly mi slzy jako malému děcku.
Dokud budou zákonodárci mlčet a nebude se za to trestat, lidé se budou chovat hůře co dobytek.
Osobně nechápu, jak takto malí smradi chodí sami do ZOO, nerozumím, kde byli rodiče, tak malí hajzlové přeci nemohou chodit sami ven??
Co osobně mě vyrazilo dech, je míra té brutality, to totiž není klukovina, ale psychická nemoc, nevýchova, lhostejnost rodiny...co ti malí hajzlové udělají za pár let ? Vystřílí Václavák ?
Nebyli jsme vychováváni v demokracii, přesto naše chování vykazuje míru empatie, tolerance a respektu...dnes cizí výrazy :-!  :-!

4 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 12. března 2017 v 17:07 | Reagovat

[1]: Ani já už zprávy nesleduju, ale stačí otevřít internetové noviny a hned člověk ví i když by raději nevěděl. Bohužel je takových případů opravdu hodně :-(

[2]: Také jsme si mysleli, že nás se stáří netýká, to už tak prostě je. Určitě jsme ale uznávali autority jak rodičů, tak učitelů a starých lidí. Nebo, že bych si to už nepamatovala :-)  :-P

5 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 12. března 2017 v 17:11 | Reagovat

[3]: Simčo, přesně tak to cítím i já. Také nechápu, kde byli rodiče a docela by mne zajímala i jejich reakce. Možná bychom se dozvěděli, že se přece nestalo nic hrozného, no vždyť to byl jenom pták :-( Snad by mě to ani nepřekvapilo, jsou i tací rodiče :-x  :-(

6 Leri Goodness Leri Goodness | Web | 12. března 2017 v 18:15 | Reagovat

Zajímalo by mě, co děti může vést k tak ohavnému činu...kde se v nich bere tolik zloby a z jakého záměru ty nebohé pelikány ubili?...nejde mi to do hlavy.

Možná se mi to jen zdá, ale přijde mi, že když jsem cestovala po jiných zemích, např. v Holandsku, či Anglii, byli tam neskutečně přívětiví lidé. Na ulici se na mě usmáli, jen tak, přitom mě vůbec neznali. A musím říct, že je to neskutečně dobrý pocit.
Velmi mě mrzí, že u nás tomu tak není. Komu by ublížilo "darovat úsměv"?...
Vždyť je to zadarmo.

7 Eliss Eliss | Web | 12. března 2017 v 18:21 | Reagovat

S tím pelikánem mě to dostalo :-( Nejsem rasista ale podle fotek to vypadalo na Romy a v rozhovoru s otcem pachatele ani nedokázal říct, kolik má jeho dítě let. No comment... :-(

8 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 12. března 2017 v 19:04 | Reagovat

[6]: Člověk si ani neuvědomuje, co dokáže jeden takový úsměv až do doby, než se mu to stane. Zlepší to náladu určitě oběma stranám a jak říkáš, nic to nestojí. Bohužel, u nás se to zatím nenosí ;-)

[7]: Také jsem to četla, co na to říct ... :-(

9 daniela daniela | E-mail | Web | 12. března 2017 v 20:16 | Reagovat

Veru tak to je aj u nás, smutnééé, čo dokážu ľudia urobiť a deti s tým začínajú už v útlom veku, čo z nich vyrastie???? Kde sú rodičia? Nuž, dnes rodičom na ne neostáva čas, lebo musia zháňať prachy, nároky sú vysoké, hneď chcú mať všetko, byt, zariadenie, auto, dovolenky, značkové oblečenie...........skromnosť sa nenosí :-(

10 Intuice Intuice | E-mail | Web | 12. března 2017 v 23:38 | Reagovat

Nechceš moc. Takový svět opravdu není hezký.

11 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | 13. března 2017 v 7:36 | Reagovat

[5]: Evi ten jejich otec prý ani neuměl odpovědět na otázku kolik  je těm hajzlům let. Tímhle určitě jejich vraždění neskončilo, budou dál týrat a zabíjet, evidentně jim to dělalo dobře. Na ty pracovníky ZOO snad ještě dělali sprostá gesta, to by jim taky šlo. :-!

12 Jarka Jarka | Web | 13. března 2017 v 8:45 | Reagovat

Tu zprávu o ubitém plameňákovi jsem zaznamenala a nechápu, kde se v tak malých klucích vzalo tolik krutosti. ???

13 Ježurka Ježurka | Web | 13. března 2017 v 14:39 | Reagovat

Evičko, určitě vůbec nechceš moc, takových je nás určitě většina, ale taky se s manželem ptáme stále dokola, kde se v těch lidech, dokonce i dětech bere ta krutost a brutalita?

14 signoraa signoraa | Web | 13. března 2017 v 14:59 | Reagovat

Evi, naprosto s tebou souhlasím. Už jsem se mockrát zamýšlela nad tím, proč někdo ubližuje zvířatům. Pokud se jedná o dospělého člověka, musí to být podle mně zamindrákovaný debil (omlouvám se za ten výraz), který si dokazuje svou nadvládu nad nevinným tvorem. Ale děti? Kam ten svět spěje? Mám v tomhle věku vnoučata, druhé vnučce je osm, vnoučkovi bude za chvilku pět. Stále je pokládám za čisté duše a nedokážu přijmout myšlenku, že takhle malé děti dokážou být brutální. Kde se stala chyba?

15 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 13. března 2017 v 17:42 | Reagovat

[9]: Nechci odsuzovat všechny rodiče, ale setkávám se dost často s tím, že jejich děti jsou nedotknutelné. Možná jednou budou sami hledat chybu :-(

[10]: Hezký není, ale těch nešvarů kolem je nějak moc :-(

16 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 13. března 2017 v 17:47 | Reagovat

[11]: Také jsem to četla ... :-|

[12]: Pořád to nechápu, když si představím pětileté dítě, tak mi to hlava prostě nebere ;-)

[13]: Zlobivé a neposlušné děti byly vždycky, ale tohle už není o zlobení, ale o krutosti a násilí, a to dost děsí :-(

17 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 13. března 2017 v 17:53 | Reagovat

[14]: Za debila se vůbec neomlouvej, to je ještě celkem slabé slovo. Je pravda, že když se podíváš na děti v tomhle věku, určitě by nikoho nenapadlo, že jsou schopní udělat takovou věc. Bohužel, zřejmě už ta dětská nevinnost tak  úplně neplatí :-(  ;-)

18 Helena B. Helena B. | Web | 13. března 2017 v 20:14 | Reagovat

Evi, cítím to také tak. Ten případ z jihlavské ZOO jsem také zaregistrovala v televizi. Vyrazilo mi to dech. Nechápu to.  Myslím si, že na vině jsou rodiče, to je jasné. Jenže doba tomu nahrává. V televizi, na počítači a jinde děcka vidí všechno možné, jenom ne realitu. Mnohé ani neví, jak které zvíře vypadá. Ty zrůdy, které jim tato média nabízejí, se jim, bohužel, líbí víc, než naše krásné hrané nebo kreslené klasické pohádky.  Myslím, že hodně z nich ani nezná pohlazsní nebo pomazlení od rodičů. Je to smutné.
Zase ale s tím hulvátstvím u dospělých to není tak zlé. Můžu říct, že v poslední době mám kolem sebe většinou samé dobré, ochotné a příjemné lidi. ;-)

19 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 13. března 2017 v 21:56 | Reagovat

[18]: Helenko, jsem ráda, když slyším i pozitivní zprávy. Nemůžu říct, že bych kolem sebe neměla a neznala i slušné lidi, ale myslím celkovou blbou náladu, která se třeba v ulicích a MHD projevuje naštvaností, nepříjemností a i tou arogancí. Snad bude líp a díky za ty slušné lidi kolem nás :-)  :-)  ;-)

20 Cecílie Cecílie | Web | 14. března 2017 v 14:46 | Reagovat

I mně by se líbilo žít v takovém světě. Jenže být hodný stojí více úsilí než být zlý. A kritizuje se tak snadno. Jako by se stalo módou neustále říkat, co je špatně. Kdo chválí, není brán jako normální. Bohužel. Také mě to mrzí.

21 Jirka Jirka | E-mail | Web | 14. března 2017 v 16:04 | Reagovat

Evko tohle je článek k zamyšlení. Bylo by krásné žít v optimistickém a radostném světě, ale skutečnost je bohužel jiná. Život je složitý, náročný - zkrátka obtížný a podle toho vypadá chování lidí. Někteří jednají tak, že si někdy říkám, že snad už neplatí zoologický název člověka Homo sapiens - člověk moudrý. Otázku Quo vadis si raději nekladu, hlavně v pochmurných dnech, kdy bych na ni možná odpověděl cosi o prodloužených zádech.

22 děda tik tak děda tik tak | Web | 14. března 2017 v 17:01 | Reagovat

U takového jednání a celkovému vztahu k přírodě se dá těžko určit, kam tato nová generace kráčí. :-(

23 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 14. března 2017 v 18:15 | Reagovat

[20]: Máš pravdu, že ten člověk, který říká, že se má dobře a je spokojený začíná být pro své okolí divný. Mít dobře se dneska moc nenosí, vzbuzuje to závist :-(

[21]: My budeme asi nespokojení vždycky, i když je pravda, že někdy to opravdu není jednoduché a důvody ke stěžování jsou na místě. Když sleduju reportáže ze světa o lidech, kteří podle našich měřítek žijí v chudobě, bydlí v chatrčích a jedí to, co příroda dá, přesto jsou jejich tváře samý úsměv a dobrou náladu bychom jim mohli závidět ;-)

[22]: Obávám se, že tam, co píše v komentáři Jirka. Do míst prodloužených zad ;-)

24 Janinka Janinka | E-mail | Web | 15. března 2017 v 9:43 | Reagovat

Je to smutné a je to vše dobou a pokrokem. Jediným řešením, které mě napadá, je dlouhodobý výpadek elektrické energie.

25 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 15. března 2017 v 14:39 | Reagovat

Tvůj dnešní příspěvek je alarmující. Napadlo mě co udělají příště, bude "jen zvířectvo,které děti" napadnou? :-(

26 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 15. března 2017 v 17:39 | Reagovat

[24]: Jani, jestli to pomůže, tak vypneme proud :D  :D

[25]: Maruško, také si to říkám, ale pořád věřím, že to s námi nebude snad tak zlé ;-)

27 Hanka Hanka | 15. března 2017 v 23:27 | Reagovat

Zdravím Vás, paní Evo, jsem tu poprvé (z nějakých stránek jsem se sem dostala) a možná naposledy, protože možná můj příspěvek vymažete. Vyjádřím se k tomu pelikánovi - to nejsou děti, to jsou "hovada". Ano, vím, takhle se o "dětech" nemluví. Doporučovala bych je pořádně seřezat, ale to by si oni nebo jejich rodiče stěžovali na linku ochrany dětí ... takhle jsme dopadli. A kdo by se odvážil na tyto spratky vztáhnout ruku, se zlou by se potázal. Je mi z toho zle. ... Asi to, paní Evo, vymažete, ale jsem tu fakt poprvé a nemíním tohle jednání protěžovat. :-?  ;-)

28 Chudobka1970 Chudobka1970 | Web | 16. března 2017 v 0:23 | Reagovat

Moc hezky jsi to napsala. A s těmi ubitými pelikány plně souhlasím a podepisuju se pod komentář nade mnou. Jen bych pár na prdel dala i těm rodičům, kteří patrně neví, co to znamená být rodič.... :-(

29 Panda Panda | E-mail | Web | 16. března 2017 v 12:13 | Reagovat

Myslím že svět se nemění. Mění se jen naše vnímání. S přibývajícím věkem se stáváme vnímavější k různým věcem, které jsme jako mladí přehlíželi a nevnímali.

30 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 16. března 2017 v 18:05 | Reagovat

[27]: Nevidím nejmenší důvod ke smazání, já naprosto souhlasím ;-)

[28]: Hlava mi nebere, že o takhle malých dětech nemají rodiče patrně vůbec žádný přehled. Že se chodilo, chodí a bude chodit za školu to chápu, ale určitě ne v pěti letech :-?

31 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 16. března 2017 v 18:14 | Reagovat

[29]: S tím souhlasit nemůžu. Možná se věkem stáváme vnímavějšími, ale současná doba je plná brutality a netolerance v míře větší než malé. Nechci tvrdit, že se dříve nic takového nedělo, určitě byly i případy dětmi týraných zvířat, ale brutalita a násilí v současné době, bohužel, děsivě narůstá. A mnohdy se nejedná pouze o zvířata :-(

32 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | 17. března 2017 v 18:58 | Reagovat

[31]: S tím cos odepsala souhlasím taky.

33 Hanyuu Hanyuu | Web | 18. března 2017 v 9:42 | Reagovat

To je otázka, jestli je skutečně většina lidí, se kterými se mineme ve městě, naštvaná. Samotné mi totiž bylo řečeno, že když jdu po městě a jsem zahrabaná někde ve vlastních myšlenkách, taky se netvářím úplně vesele a působím spíš právě naštvaně. Což prostě pravda většinu času není, jen když se záměrně nesměju jak měsíček na hnoji, je to můj "běžný" výraz, když se zrovna "netvářím nijak".

Mimochodem, sledování neznámých lidí po cestě do práce a domů, jak ve městě, tak ve vlaku, mě docela baví. Navíc jsem fakt hodně citlivá na energii jednotlivých lidí. Tak nějak už nedám na to, jak se člověk tváří, moc směrodatné to není. Když se na to člověk víc zaměří, zjistí, že lidi fakt nejsou bezduše se pohybující zombie nebo že každý opravdu není morous. Přišla jsem na to, že mračící se člověk, co srší negativismus je spíš výjimka, byť se to tak na první pohled vůbec nemusí zdát. :-D
Nicméně tím se nesnažím tvrdit, že naše společnost není v mnoha případech hrozně lhostejná a krutá. Paradoxně může být nejcitlivější a nejlaskavější právě ten, koho na ulici potkáš a přijde ti jako nejzamračenější morous na světě, zatímco usměvavý člověk, co tě ještě mile pozdraví, může být zatraceně nebezpečnej psychopat. To je zase další věc. Každopádně, na moc dlouhé povídání.

34 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 18. března 2017 v 17:58 | Reagovat

Je pravda, že za usměvavou tváří žádná dobrota zrovna být nemusí a naopak. Samotné se mi jednou stalo v tramvaji, že mne oslovil cizí muž, proč, že se tolik mračím? Měl pravdu :-P  :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama